4 nov. 2012

Pressen i Processen

Såhär ser bokproduktionsprocessen (vilket härligt ord!) ut just nu

April 2013 släpps Lorem Ipsum, uppföljaren till Ingmar Bergman kände aldrig skuld
Mars 2013 lämnas boken till tryckning
Februari 2013 språkgranskning, korrekturläsning och sättning
Januari 2013 Lorem Ipsummanuset ute på "remiss" hos fokusgruppen. Därefter görs behövliga ändringar i manuset
November- December 2012 skrivande av manus, ihopställning av tidigare skrivet manus (användbara delar)

Under november och december skall det av mig skrivas minst 10 000 tecken inklusive blanksteg per dag som håller manuskvalitet. En del är redan skrivet och många scener är mentalt processade i två år men det ska ut från huvudet och ner på pappret med tryckkvalitet. Så pressen i processen är relativt stor. Jag kalkylerar med att ha minst trettio arbetsföra dagar i november- december.

Därför kommer jag inte att delta i bloggande, facebookande och twittrande aktiviteter i så stor utsträckning. Kommer helt enkelt att ägna mig åt det jag ska göra - SKRIVA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar