12 nov. 2013

Julmarknad på Sägnernas Hus i Mullsjö 15-17 nov

Tillsammans med ett gäng trevliga författarkollegor ska jag stå och sälja mina böcker på Julmarknaden på Sägnernas Hus i Sandhem, utanför Mullsjö. Eventet går av stapeln denna helg från fre 15 nov till sön 17 nov, kl 10-16 samtliga dagar. Där kommer att finns många aktiviteter och erbjudande för hela familjen.
Foto: Här står jag, oerhört koncentrerad på att göra LOREM IPSUM-klubbor. Dvs läsegodis att ha som giveaway till dem som köper mina böcker på julmarknaden på Sägnernas hus i Mullsjö denna helg. Lite pilligt, men Learning by doing e ju en av mina motton:-) Innehåller: livets söta beståndsdelar o så lite oundviklig svärta. Precis som mina böcker:-)
LOREM IPSUM-klubbor: livets söta beståndsdelar med lite oundviklig svärta

Helgen till ära står jag och gör LOREM IPSUM-klubbor som ska användas som giveaway till dem som köper mina böcker. I samma anda som LOREM IPSUM-omslaget med skarpt gul med svarta sprickor gör jag mina klubbor likadana.
Precis som mina böcker innehåller klubborna livets söta beståndsdelar med lite oundviklig svärta. Svärta i klubborna utgörs av svarta sesamfrö, klubborna blir gula av hushållsfärg.
Nästa steg är att göra skuldfria karameller som anspelar på "Ingmar Bergman kände aldrig skuld" det blir samma bas men med blå-svart touch gjort av silverblå strössel. Vi får se hur långt jag hinner.

Det ska blir fantastiskt roligt att få gästa en julmarknad som utställare av böcker, fast jag måste tillstå att det inte finns tillstymmelse av julkänningar hos mig än, den stämningen brukar inte infinna sig förrän i mitten av december för mig. Men jag har kanske kommit i total  julfeeling efter denna helg :-)

Hjärtligt välkomna att delta, mer info och vägbeskrivning finns på http://www.sagnernashus.se/julmarknad/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar