7 okt. 2014

Blekingeförfattare Karlskrona bibliotek 6 oktober

Rose-Marie Axelsson från Sydöstran uppmärksammar min trilogi
I går talade jag på Karlskronas Stadsbibliotek som hade tema: Blekingeförfattare.
Bibliotekarie Sara Liljegren och Lotta Tebäck berättade om Blekingeförfattares verk och jag höll föredrag om min trilogi, framför allt nysläppta Sista boken. Förutom redan kända Katarina Mazetti, Edvin Salje och Horace Engdahl var det roligt att få nys om en helt okänd författare vid namn Per Odensten som bla skrivit "Andningskonstnären", en bok jag definitivt tänker att läsa.Hörsalens kafébord var fullsatta och det blev många och givande frågor och diskussioner kring skrivprocesser, romanfigurer och skrivtekniker. Tack Karlskrona för att jag fick komma och berätta om "Sista boken" och tjänstemannen på Tekniska förvaltningen i Karlskrona som vinner 43 miljoner på LOTTO:
Men för kännedom, som läser artikeln, jag är felciterad: jag bor inte numera i Malmö, jag bor i Vetlanda, Småland :-)
en välfylld hörsal lyssnar till Sara Liljegrens
boktips skrivna av Blekingeförfattare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar