1 dec. 2014

Invigning av Julklappskalendern i Vetlanda

Johanna vinner Trilogin om Pär, Sylvia och Helena
 på premiären av Vetlanda Julklapsskalender
Fantastiskt gensvar! 250 personer kom med sin värme och trotsade kylan och stod och lyssnade i en halvtimme på nybyggda Speakers corner vid biblioteket.
Jag hade aldrig förväntat mig så många, och att alla stod kvar hela halvtimmen, så härligt.
På scenen berättade jag om glädjen i juletid att berätta och skriva, deltagare från mina skrivkurser läste sina nyproducerade alster och jag läste en bit från Sista boken. En åhörare sa till mig innan eventet började: "du får inte läsa något ur Sista boken för den har jag inte läst än." Men det gjorde jag ändå...
Ett stort tack till Cecilia Hjort Atler som med vanlig precision roddar hem varje stort arrangemang med succé, Teknikkompaniet som gjorde att vi både syntes och hördes perfekt. Och framför allt jättetack till Hans Bredenberg som läste sin erotiska text skriven på skrivarkursen i höstas, Britt-Louise Hugosson som framförde både en hyllning till människans livselixir och en brasklapp för vår förstörelse av naturen och slutligen Annika Ekström som så generöst delade med sig av berättelsen av sin bror som dog i unga år. Vilka fantastiska skrivartalanger som finns i Vetlanda!
Johanna blev lycklig vinnare av min samlingsvolym: Trilogin om Pär, Sylvia och Helena.

Tack för en otroligt härlig, kylslagen och mysig premiär för Vetlanda Julklappkalender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar