21 maj 2015

I Allas Veckotidning om avundsjuka

Visst kan vi vara avundsjuka men ändå unna varandra framgång,
 Maria Bielke von Sydow och Malin K Eriksson
i Allas veckotidning nr 21/22 2015
Med Vättern som bakgrund står vi där Malin och jag och berättar om en av de sju dödssynderna:avundsjuka. I Allas veckotidning stora vårnummer kom reportaget. Ett viktigt budskap tycker jag artikeln har: Det är helt okej att vara avundsjuk, men förväxla det inte med missunnsamhet. Acceptera din avundsjuka, den är mänsklig, låt den sporra dig att göra ditt eget bästa och nå framgång på ditt eget sätt!

Nog blev underrubriken en aning tillspetsad tycker jag. Det står "de ständigt rivaliserande väninnorna Malin och Maria. Länge tittade de snett på varandra...."
Vi har faktiskt inte känt varandra så länge Malin och jag och inte skulle jag beskriva vår relation som ständigt rivaliserande, men men, kanske skapar det ett läsarintresse att överdriva en aning, så det bjuder vi på Malin och jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar