17 aug. 2015

Ytterligare en helg i hälsans tecken

Förra helgen deltog jag Kittebo hälsodag och förevisade mina örtteer ffrån Blommagårdens Naturgott, fick en massa härliga föreläsningar på köpet från andra kunniga inom hälsoområdet. se filmklipp från mitt föredrag

Inspirationsföreläsning "alla kan skriva" Sweden wellness
festival Ronneby 15-16 aug 2015
Denna helg hade jag inspirationsföreläsning om mitt författarskap och skrivande på Sweden Wellness festival i Ronneby Brunnspark. Dagen innan hade Thomas Ravelli haft föreläsning i samma tält.
Ett stort antal hade bänkat sig för att lyssna till mitt föredrag "alla kan skriva", denna oerhört varma och soliga dag och gensvaret blev enormt. Jag delade med mig av min resa från utbildningsbranschen till att bli författare och förläggare. Jag pratade om effekten av flödesskrivningar, min nya skrivhandbok: Skrivande röster- en inspirationshandbok för skrivsugna. Tillsammans gjorde vi en liten roligt skrivövning som på ett finurligt sätt sätter ihop en liten minitext som kan spegla det egna skrivandet. Till min stora glädje var det flera åskådare som var så modiga att de gick fram på scenen och läste upp sina texter. Så generöst och så underhållande det blev. Mycket glädje fanns i luften och i tältet vi befann oss i. Många åhörare anmälde intresse efter föreläsningen för att jag ska ordna workshops och skrivkurser i Blekinge.
Så till hösten ser det ut som om jag håller skrivkurser även i Karlskrona.

Efter föreläsningen kom en kvinna fram till mig och sa att mitt föredrag var det bästa hon någonsin hört. Sådant gör att hjärtat sjunger av glädje!

Tack till NBV som varit med och sponsrat festivalen och min föreläsning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar