2 nov. 2015

Kostnadsfria webb-kurser

holger wästlunds kostnadsfria webb-kurser
http://webb-kurs.se/
Webbkurser är på modet. Det är helt suveränt, man kan pausa när man har lust, se om och repetera, välja vilken tid på dygnet man vill titta!
Jag har precis genomgått Holger Wästlunds webb-kurs om hur man bäst gör sina egna e-brev, eller nyhetsbrev. Jag har länge varit på väg att göra egna nyhetsbrev men inte vetat riktigt hur jag ska gå till väga. Jag har faktiskt funderat i flera år! Nu har jag kommit så långt att jag har skrivit ett brev och klurat ut innehållet.

Det bästa tipset för mig den här kursen har varit Holgers: 20/80 regel. Dvs har för läsaren relevant innehåll i 80% av nyhetsbrevet och maximalt 20% reklam för dina egna produkter/tjänster.

På så sätt upplevs inte nyhetsbrev som spam då läsarna tröttnar och avregistrerar sig. Det är ju bara att gå till sig själv, läser man ett nyhetsbrev så vill åtminstone jag ha valuta för tiden jag lägger ned, jag vill lära mig något, gärna på ett underhållande sätt. Och kanske därefter är jag intresserad av personens/företagets tjänst eller produkt!

Holger Wästlund är ju en fena på det mesta. Han har en diger bokproduktion och en mycket användbar hemsida om tips från allt man i stort sett behöver veta som företagare och privatperson. Jag vill verkligen rekommendera hans kurser som är helt kostnadsfria (och reklamfria), mycket enkla att sajna upp sig för (jag klarade det direkt, vilket säger det mesta), enkla att ta till sig i informationen och definitivt användbara.
kolla hela utbudet av Holger Wästlunds kurser på:
http://webb-kurs.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar