28 mars 2016

Textredigering av bokmanus Självkänsla - när introverta möter extroverta


Idag träffar jag i härliga Malmö härliga Marita Lynard för en riktigt genomkörare av hennes manus till kommande självhjälpsboken "Självkänsla när introverta möter extroverta" som BIMA-förlag släpper på bokmässan i Göteborg i september.
Manuset är otroligt intressant och får mig som privatperson, mamma och yrkesutövande att se på min omgivning och mig själv på ett helt nytt sätt.
Manuset är mycket tankeväckande och en stor hjälp för föräldrar, skolpersonal och alla som är intresserade av att förbättra sin kommunikation med omvärlden. Men som alla manus i det här stadiet behöver även detta en ordentlig genomgång i kongruens, språkriktighet, disposition och vägval för att plocka fram finesserna i budskapet. En inspirerande diskussion om hur den grafiska formgivningen av inlagan ska se ut hann vi också med under vårt 4-timmars långa möte.
Nu har Marita och jag ett gediget textredigeringsarbete framför oss att slipa på manuset till ytterligare nivåer. 13 dagar har Marita på sig att fixa kommentarerna jag gjort i manuset, därefter blir det en ny redigeringsomgång av manuset.
Det fantastiska omslaget till boken är gjort av Art Director Tina Back.

bokomslag Självkänsla när introverta och extroverta möts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar