27 juni 2017

Favoriter i pappersformat och e-bok


Bielke von Sydow kåserar i Sydöstran i sommar
Som ni vet skriver jag krönikor i Vetlanda-, Sävsjö- och Nässjöappen varje fredag. Bielkes fredagsreflektion, som den heter, har blivit läst av tidningsfolk på Sydöstran som vill publicera ett urval av dem varje vecka i sommar som Dagens kåseri. Verkligen jätteroligt! 
Idag publicerades den första.

När Sydöstran visade intresse för mina krönikor samtalade jag med ansvarig för de olika apparna om att få tillstånd till det, vilket jag fick. Texterna är en aning omarbetade för att passa exakt nutid och den geografiska målgruppen i Blekinge. Jag och ansvarig på apparna beslöt även att jag får tillstånd att göra en e-boksamling av Bielkes fredagsreflektionen som faktiskt har hunnit bli 62 stycken till antal.

Så till hösten släpper BIMA-förlag mina samlade krönikor som eböcker. Det är i första skedet planerat att bli 3 stycken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar