17 maj 2022

Roliga grejor på gång med Poetry Slam Base Fusion i höst

Poetry Slam Base Fusion med mig och Jonas Castell befästs med och mer i verkligheten. I helgen uppträdde vi i vårvindar frisk på Piratenmuseet i Skåne under Litteraturrundan och till hösten vankas riktigt roliga grejor. Blekinge kan förvänta sig en höstturné, där vi kommer och underhåller i samtliga kommuner. Mer detaljer kommer senare...


Samtidigt fortsätter Jonas Knutsson med att göra musikvideo av konceptuell karaktär av mina texter och Jonas musik. De finns samlade på min youtbekanal: Bielke von Sydow


Här är ett par smakprov. Jag är fri - filmade jag på Öresundståget från Karlskrona till Malmö. Det är något magiskt med att se landskapet svischa förbi medan ankarna vandrar. Jonas Knutsson tycker jag har fångat den känslan ypperligt i videon.


Likaså har Knutsson gjort en fräck och modern tolkning av Hudfärg- med en grafisk rutdesign i olika kulörer som är så stilistiskt rätt att text och musik highlightas än mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar