27 jan. 2023

BIMA förlag tackar för ett härligt läsarår

 






År 2022 var ett år som för mig präglades av musik. Musik i alla former - lyssnande, utövande, skrivande och framförande. Därför blir jag extra glad när jag tänker på de bokmässor jag deltog i som författare och bokförläggare med BIMA förlag. Att jag fortfarande har så god kontakt med hela skrivarsfären. Alla goda författarkollegor jag har och de fina författarna i BIMAs stall. Läsare som fortfarande köper mina och BIMAs böcker. Att så många odlar sin skrivartalang med Skrivande Röster-böckerna, vägleds av Marita Lynards böcker om introverta och extroverta personlighetstyper, Louise Ugglas brevroman och Anna-Kari Lauréns tänkvärda kortnoveller.

Det där med att böcker är en färskvara stämmer inte. Det skrivna ordet varar länge och varje gång en bok når en ny läsare uppstår ett nytt möte i tid och rum. Precis som det gjorde på de ypperligt väl genomförda bokmässorna jag deltog i. Blekinge bokmässa i Bräkne Hoby. Kronobergs bokmässa i Växjö och Litteraturdagarna på Lunds bokmässa.

Stort tack till alla arrangörer, läsare, besökare, författare och till det skrivna ordet i sig!

Från Växjöbladet/Kronobergaren om Kronobergs bokmässa 2022



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar