25 juni 2013

Författarsamarbete Stenqvist-Bielke von Sydow

Ölandsbron, lika mäktig som alltid
Strålande sol och värme mötte mig när jag körde över Ölandsbron. Äntligen får jag i verkligheten träffa författarkollegan Jan Stenqvist, även honom träffade jag på Egenutgivarnas forum på facebook. Jan har skrivit "Vålnader & skuggor" som är en fantastisk spänning-.och feelgoodroman. Han bor i Nybro arbetar som journalist på Barometern i Kalmar, den tid han inte skriver på sin nästkommande roman. Och så har han sommarstuga på Öland. 

I hans sommarstuga i Saxnäs diskuterade skrivprocesser och vårt kommande författarsamarbete i höst då vi ska ut på en miniföreläsningsturné med våra böcker. Först ut torsdagen 10 oktober är Jutegården i Nybro och sedan föredrag på Nybros bibliotek. Ser verkligen fram emot denna höst!Vålnader och Skuggor (inbunden)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt och smart att ni startat ett samarbete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. javisst, när samarbetet fungerar som bäst blir man mer än dubbelt så bra! Och det var ju via ert förnämliga fb-nätverk som vi träffades! Dessutom skriver Jan fantastiskt bra. Vill verkligen rekommendera hans bok, vålnader & skuggor. Jag vet oxå att han snart kommer med en ny roman, spännande.

      Radera