4 nov. 2013

Egenhändigt gjorda bokmärken

egenhändigt gjorda bokmärken
Det närmar sig signeringen på ICA MAXI i Vetlanda på lördag 9 nov kl 11-15, helgen därefter 15-17 nov är det julmarknadSägnernas Hus i Sandhem utanför Mullsjö och så ytterligare Kronobergs bokmässaVäxjö Stadsbibliotek 23 november. 
Jag har länge funderat på att beställa bokmärken och ha som giveaways vid signeringar. Idag hade jag kontakt med ett tryckeri som kunde fixa mina bokmärken men eftersom jag har en själv-e-bäste-dräng fabless prövade jag att göra dem själv istället. Och de blev alldeles ypperligt fina, antagligen inte billigare än att anlita ett tryckeri och det tar ett par timmar att klippa till dem, men det är en skön känsla att fixa och trixa själv. Till slut börjar det likna det som man hade som ursprungsidé.
Jag har skrivit ut grundbilden till mina omslag. Skrivit min bloggadress i stående format. Klistrat på dem på styvt fotopapper 300 gram och därefter klippt dem i 20 cm långa och 2,5 cm breda stripor. Kul och bra.
Nu fick jag ytterligare en idé: Skuldfria karameller i blågrått och LOREMIPSUM-karameller i gult. Perfekt läsgodis! Det blir nästa projekt. Lagom till julmarknaden på Sägnernas Hus.
skriv ut, klistra på styv kartong, klipp i önskat format. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar