11 apr. 2014

Ny version bokomslag

bokomslag "Sista boken"
Jag tackar för alla synpunkter och förbättringsförslag ni givit mig för "Sista bokens" bokomslag. Som vanligt går åsikter isär, tycke och smak varierar, någon gillar färgkombinationerna på framsidan, någon tycker att färgarna skär sig, någon tycker att det är bra med en fyllig författarpresentation, någon tycker det räcker med en liten bild med en medföljande mening, men det finns ofta en röd tråd i er samlade respons och den har jag tagit fasta på. Ett utav de råd är att dra ner antal bokstäver på omslaget, minska texten, skriva mindre på baksidan. Det är något som de flesta utav oss känner till, att inte överösa läsaren med text på baksidan. Jag har för mig att att jag läst någonstans att man har tre sekunder på sig att visa sin boks baksida när den potentiella köparen tittar på den i bokhandeln. På tre sekunder ska jag fånga läsaren, ge en presentation av bokens innehåll och ge en presentation om mig som författare. Då vill det till att det inte står för mycket, men inte heller för lite, och framförallt behöver det stå rätt information. Men vad är då rätt information? Det är tiotusenkronorsfrågan som saknar svar. Till syvende och sist, när jag vänt på alla kommatecken, formuleringar och stycken måste jag bestämma för en slutversion och det är den ni ser på bilden.
Jag är verkligen tacksam för att ni har tagit er tid och analyserat mitt bokomslag, jag tycker själv om att ge feedback på andras omslag och det är sannerligen mycket lättare att tycka till om andras omslag än sitt eget, för man blir lätt "hemmablind"
För att ge en slutkommentar om mina bröst som syns på baksidesbilden, jag har fått ett antal kommentarer om dem, både ris och ros, (eller det i singularis för det syns bara ett av dem), och så även på de andra omslagen eftersom det är samma bild på alla tre böckerna.
Ja, mitt bröst är stort, jag har en bröstvårta, den syns och det är okej :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar