13 okt. 2014

Bielke von Sydow på Instagram

En kanske något nedslående metafor för en författare...
 Alldeles nyss Skypade jag för första gången i mitt liv och då med Annika Elgeskog som är en fena på Instagram. Hon tipsade mig om användningen och vinsten med att använda det uttrycksmedlet för att nå ut med mitt skrivrelaterade budskap.
Spännande, jag tänker skaffa mig ett konto och börja publicera bilder. Först var jag lite tveksam, jag tänkte: ytterligare ett media att hålla reda på, ytterligare forum där samma saker cirkulerar. Men sedan tänkte jag lite längre, för vi känner alla till uttrycket en bild säger mer än tusen ord, och kanske med en i förväg genomtänkt struktur blir det inte en belastning utan ett tillskott. Att en bild säger mer än tusen ord kan i och för sig vara en rätt nedslående metafor för en författares verklighet, mina böcker innehåller vardera 42 000 ord, vilket innebär att jag hade klarat samma grej på att göra 42 bilder...

Så framåt november blir det Bielke von Sydow på Instagram med en plan, ett särskilt upplägg som skiljer sig från både bloggens och fbs innehåll.
Jag håller er på bloggen informerad :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar