17 okt. 2014

Egenutgivning i Smålandsnytt


Inne och utanför Akademibokhandeln
 på gågatan i Jönköping filmades jag
 för Smålandsnytt
Nu har jag och Malin K Eriksson blivit intervjuade av Ulrika Abrahamsson från SVT Smålandsnytt om våra författarkarriärer och egenutgivning. Vilka val har vi gjort och varför valde vi att skapa våra egna förlag. Kurser i egenutgivning och den demokratiska vikten av egenpublicering. Likaså att vi indie-authors skapar många arbetstillfällen då ofta 5,6 olika yrkesgrupper anlitas vid en bokproduktion. Historik kring egenutgivning och personliga ställningstagande var ämnen vi diskuterade. Jag blev intervjuad på gågatan i Jönköping och på en av gågatans Akademibokhandlare, som för övrigt inte ville köpa in min sista bok så den fick jag själv ställa på hyllan för att den skulle synas!!!, Det säger också en del om oss indie-authors vardagsverklighet. Det var både härligt och lite nervöst att bli intervjuad mitt i vimlet bland folk som stannade och också gärna ville vara med i bild... Men utomhusbilder gör verkligen susen för de blir så levande.
journalist Ulrika Abrahamsson, SVT 
Malin K Eriksson intervjuade Ulrika Abrahamsson i hennes hem i Bankeryd. Där blev tonvikten på samtalet mer personligt kring Malins författarkarriär och böckerna hon skrivit.
Tror och hoppas på att det blir en bra mix av inne och utebilder, och av de olika vinklingarna i det berättade innehållet. Ser fram emot när inslaget sänds, vi vet ej inte riktigt vilket datum det blir men det blir inom en snart framtid.
Ett aktuellt ämne som verkligen är värt att lyftas upp i tv-mediet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar