30 mars 2015

On the cover of a magazine - Driva Eget

lutad på en trave med böcker på omslaget till tidningen
Driva Eget, aprilnumret 2015


Idag fotograferades jag av Håkan Lindor på DUO fotografi i Vetlanda för omslaget för månadstidningen Driva Eget. Driva Eget-tidningen och deras sajt http://www.driva-eget.se/ är ett "måste" för alla egen- och småföretagare, jag har själv varit inne på sajten flera gånger och kollat intressanta artiklar och hämtat hem kontraktsmallar.
Tidigare i år blev jag intervjuad av deras journalist Gustaf Brickman om hur jag som egenföretagare jämnar ut arbetsårets toppar och dalar för jämn belastning och inkomstflöde. Artikeln förväntades publiceras någon gång i vår. Förvånade blev jag när Driva Egets formgivare Kristina Boström ringde mig häromdagen och frågade om jag ville bli deras omslagsperson i aprilnumret då artikeln skulle publiceras. Oerhört smickrande, jag har aldrig varit på omslaget till ett magasin. Förstasidan i dagspress har jag haft, men aldrig på ett nationellt månadsmagasin, men nog blev jag också lite nervös. Hur skulle det se ut? Skulle det bli bra?
Fotografering tillsammans med Håkan Lindor gick mycket bra, jag kan verkligen rekommendera dem för pressbilder, snabbt och smidigt. Vi hade kontakt med Boström på tidningen och skickade henne bilder löpande som hon gav feedback på.  Lite mer så, lite mindre av si var hennes rekommendationer och slutresultatet blev fantastiskt bra. Lutandes på en trave av böcker, bara böcker från microförlag eller egenutgivare, skulle jag se både proffsig och avslappnad ut och visa hur jag jämnar ut både arbetstoppar och boktraven. När tidningen utkommer 14 april 2015 visar jag hur omslaget blev.

Enligt statistik är Driva Eget-tidningens läsare 64% män i ålder mellan 30 till 60 år.
Välkommen att läsa nästa nummer oberoende av kön och ålder :-)

Fotosessionen tillsammans med Håkan Lindor,
DUO Fotografi, Vetlanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar