11 okt. 2015

Radio Jönköping ringde och väckte mig...

Tidigt i torsdags morse ringde David Svanberg producent Sveriges Radio P4 Jönköping. Han gratulerade mig till utmärkelsen från Adlibris där Skrivande röster utsetts till en av höstens bästa faktaböcker. Tack så hemskt mycket, säger jag. Vi skulle gärna vilja intervjua dig om det och prata lite spekulationer om vem som får Nobels litteraturpris idag. Så kul, svarar jag, när då?
Typ NU.
Jeezzes, det var till att vakna mycket snabbt, göra ett par bukövningar för att få talet och andningen på plats, få ordning på tankarna kring litteraturpriset och snabbt i minnet uppdatera processen med boken Skrivande röster.
Så här lät det i Morgon i P4, lyssna från 2 h 18 min

Mer uppmärksamhet för Skrivande röster, Vetlanda-Posten skrev i fredags om utmärkelsen och citerar även den fina recensionen från Tidningen Kulturen
Läs hela artikeln från Vetlanda-Posten här

Vetlanda-Posten uppmärksammer Skrivande rösters
utmärkelse från Adlibris som en av
Höstens bästa faktaböcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar