21 nov. 2015

Kronobergs bokmässa 2015- den bästa hittills

paneldiskussion om skrivprocessen på Kronobergs bokmässa 21 nov 2015
med Marianne Wallin, Bengt Carlberg och Maria Bielke von Sydow.
Moderator Joakim Granlund
På Växjö stadsbibliotek gick idag Kronobergs bokmässa av stapeln. Jag har ställt ut och hållit föredrag där tre år i rad och detta år var det bästa! Inte vet jag om det är för att jag lärt känna fler och fler underbara författare, bibliotekarier och besökare där, eller för att det i år var fler utställare än någonsin. Faktum kvarstår, detta var det bästa året hittills, fantastiskt många härliga besökare och utställare gjorde en underbart härlig stämning, med många intressanta föredrag och diskussioner.
Otroligt många skrivar- och litteraturdiskussioner har jag fört idag och träffat så många besökare och författarkollegor att jag fortfarande känner mig upprymd. Pelle Olsson, Malin K Eriksson, Anders Ekberg, Erica Engdahl, Mimmi Schill, Maria Estling Vannestål, Ludvig Nyberg, Elisabet Wallin, Astrid Ahlberg, Aengeln Englund och många fler.
Min paneldiskussion om skrivprocessen tillsammans med Marianne Wallin och Bengt Carlberg med Joakim Granlind som moderator blev en mycket givande och intressant begivenhet. Trots att Tomas Bannerhed samtidigt hade föredrag i källarvåningen hade gott om folk valt att besöka just vår programpunkt.
Tack till Maja Nordblom, Karin Tunerstedt och alla andra på Växjö Stadsbibliotek som arrangerat och ordnat så fint för oss alla.
här kommer lite bilder från eventet:


Glada utställare

Maria Estling Vannestål och Tina Persson vid
Tassen och boken-förlag

Mimmi Schill visar sina barnböcker

Per Nilsson inhandlar Skrivande röster


Malmöbördige Jonatan Järvis Rosengårdskungen
med bokmässans snyggaste bokomslag.





Anna-Karin Schander som just inhandlat Skrivande röster
Erica Engdahl läsaer ur sin poesisamling 
"Här är alla nya med varandra"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar