18 feb. 2016

Tidningen Sydöstran om intresset för självbiografiskt skrivande

Sydöstran uppmärksammar min kurs tillsammans med NBV Karlskrona i självbiografiskt skrivande.
Merparten av alla frågor jag får, både som författare och ordförande i föreningen Egenutgivarna handlar om intresset antingen för att skriva barnböcker eller självbiografier. Jag tolkar det som om vi sätter ljus på barnet inom oss själva och att vi också vill dokumentera våra liv. Jag brukar säga att alla har MINST en historia att berätta, och många vill göra det, ofta för sina egna bara och släktingar.

Jag håller tillsammans med studieförbundet NBV i Karlskrona en heldags skrivkurs där ju skriver i olika genre med det egna jag som utgångspunkt. Det blir en härlig dag i skrivandets tecken. Det finns ett par platser kvar så är du intresserad är du välkommen att kontakta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar