27 juni 2016

Skrivande röster i Mariestad

Mariestads gymnasium Vadsbogymnasiet har valt att använda min skrivhandbok Skrivande röster- inspirationshandbok för skrivsugna i sin undervisning. På gymnasiet finns en valbar kurs som heter Skrivande och där kommer min bok att fungera som kurslitteratur. Jätteroligt!
Och som grädde på moset kommer Vadsbogymnasiet att boka in mig på ett författarbesök i höst, 19 oktober eftersom gymnasieelverna ska delta i Författarcentrums skrivtävling "Jag skriver i dina ord" som går ut på att skriva om en befintlig musiktext. Precis som en av övningarna går ut på i Skrivande rösterboken. Jag kommer på författarbesöket ge eleverna inblick i mitt författarskap och ge dem tips om hur man gör om en text för att få den tipp topp. SUPERKUL!
Jag ser fram emot elevernas reaktion på boken och att få besöka dem IRL i höst

mer om skrivtävlingen som är öppen för alla gymnasieskolor i landet http://www.poesiochprosa.se/jagskriveridinaord
http://jagskriver.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar