4 sep. 2014

Friserad o fraterniserad

En sådan härlig och intensiv dag. Började med att åka från Vetlanda till Växjö där min betrodda stjärnfrisör Mia Ekman på Carpe Diem, snaggade av mig det mesta av håret och rödfärgade det som fanns kvar. En otroligt befriande känsla att blir SÅ ordentligt genomklippt.
Superfrisören Mia Ekman som klipper
och färgar som en gudinna,
ja det var faktiskt ingen överdrift
Därefter fortsatte jag till Ronnebygatan i Karlskrona för intervju och fotografering för "Sista boken" tillsammans med kulturredaktör Elin Thornberg på Blekinge Läns Tidning.
Sedan bar det av ett par kvarter längre ner mot Hoglands Park för att möta kulturredaktör Lottie Håkansson på tidningen Sydöstran som ska göra ett reportage från Handelshamnen i Karlskrona där en av mina nyckelscener i "Sista boken" utspelar sig. Ett härligt möte väntade sedan med nyhetschef Anders Nilsson som kommer att recensera boken i Sydöstran. Anders är en mycket noggrann och kompetent journalist så lite pirrigt e det allt att jag vet att det blir han som sätter tänderna i "Sista boken" :-)
Eftersom jag fastar blev det inget besök den här gången till Galgamarkens Pizzeria är de har en i särklass god indisk mat, det får bli nästa gång.
På vägen hem till Vetlanda hade jag en lång pratstund med Ing-Marie Johansson journalist på Värnamo-nyheter som ska ska skriva om mitt författarskap och min ""Sista bok".
Snacka om att bli både friserad och fraterniserad denna dag :-)
Tack Växjö och Karlskrona för det glada sommarvädret och det trevliga välkomnandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar