16 sep. 2014

Releaseparty för Sista boken på Malmö Stadsbibliotek

Lotten Säfström intervjuar mig i samtliga tre perioder
och läser ur mina tidigare böcker
Och så var det i lördags dags för boksläpp för Sista bokenMalmö Stadsbibliotek 13 september. Det här upplägget skiljde sig helt från "Så mycket bättre"-varianten i Vetlanda.
Det här boksläppet gjordes i form av en hockeymatch. Som bekant är jag en hängiven Malmö Redhawksfan och just denna lördag spelade Redhawks sin första bortamatch för säsongen, mot Vita Hästen i Norrköping och som för att hedra sporten genomförde vi en hemmamatch. Men den här hockeymatchen framfördes utan motståndare, tacklingar och offsider :-)
Tillsammans med familjen åkte jag ned till Malmö på fredagskvällen och passade på att bo på hotell St Jörgen vid Gustav Adolfs torg. En sannerligen märklig känsla att nästan vara turist i sin forna hemstad Malmö.
Lotten Säfström som är författare till bla "Jag ville bara dansa" och "Nu har dansen börjat" http://lottensafstrom.blogspot.se/  intervjuade mig på scenen framför Lärcentrum på Stadsbiblioteket. Första perioden handlade om "Ingmar Bergman kände aldrig skuld", andra perioden om "LOREM IPSUM" och den tredje perioden om "Sista boken".
Det blev ett glädjefyllt och högtidligt avsked och avslut för trilogin och dess karaktärer som lyckosamt lever för evigt i bokform. I periodpauserna spelade Elna Säfström accordeon och det blev en perfekt mix av musik, prat, frågor, skratt, uppläsningar och trevliga möten. Malmö Stadsbibliotek är sannerligen en upplyftande, spänningsfylld och oförutsägbar skådeplats där allt kan hända och faktiskt gör det också.
Stort tack till Lisa Berger och Bobbi Augustine Sand på Lärcentrum på Malmö Stadsbibliotek som ställt upp med allsköns behjälpligheter. här kan ni se 2 filmsnuttar från releasen i Malmö : https://www.youtube.com/watch?v=AcEh-IRFSRw
https://www.youtube.com/watch?v=p-wIsMGCA7g

Malmö Stadsbibliotek, ett fantastiskt ställe att ha
release på, öppen rymd till fjärde våningen ger
högt till tak i diskussionerna
Både nya och gamla ansikten kom och deltog i releasen


Signering av Sista boken


Nu är trilogin färdigställd, tre romaner på fem år :-)

2 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick vara med på det här evenemanget! Din trilogi är mycket bra och väldigt tidlöst angelägen - den lever så starkt kvar i mig. Du är en mycket begåvad författare och en JätteJättefin vän :) Härligt jobbat kära Maria!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack kära Lotten för ditt beröm av min trilogi och författarskap, det värmer verkligen. Det är helt ömsesidigt med vänskapen :-)

      Radera