19 mars 2018

Poetry Slammästare i Växjö 2018!


Araby Park i Växjö söndag 18 mars 2018. Första dagen på året där man kände vårsolens värmande strålar. Tre Poetry Slam delkval, en final där två från varje kval går vidare Och så står jag som vinnare i finalen!

Jag läste:
1. Jag blev en återkommande engångsgrej
2. Hudfärg
3. Min lyckolista

och som vinnardikt

4. Jag har sett Sagan om Ringen 500 gånger

jag blev en återkommande engångsgrej för att jag inte var tillräckligt svag för att vinna din sympati och lojalitet, men inte tillräckligt stark för att säga nej till dina gulliga sms

jag blev en återkommande engångsgrej för att du ville ibland och jag ville alltid

jag blev en återkommande engångsgrej för att du hela tiden sa stopp och jag sa: här är jag, min familj och mina vänner, kom och ta mig

jag blev en återkommande engångsgrej för att du har snö och is i ditt inre och jag har en inre eld som tinar men också bränner och förgör

jag blev en återkommande engångsgrej för att det var det jag fick och inte mer och du fick allt och ville ha var mindre

jag blev en återkommande engångsgrej för att kärleken aldrig är jämlik men alltid strävar efter jämvikt

du blev en återkommande engångsgrej eftersom jag blev en återkommande engångsgrej

men vem har sagt att det är fel att var en återkommande engångsgrej. det är inte fel, det är bara lite sorgligt

reslutatet från delfinalen

Tillsammans med Karolina Allgulin, Olivia Bohlin och Oscar Larsson Hallman åker jag till Jönköping i Kristi Himmelsfärd och tävlar i Poetry Slam SM

De fyra finalisterna Oscar, Maria, Olivia och Karolina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar