24 sep. 2012

Jag är så lycklig...

ALLA GODA TING ÄR TRE- BOKTITEL, BOKFORMAT, VISITKORT
Mail, Chat, Twitter, Sms och Blogg i all ära. Men ett riktigt hederligt, gammaldags möte med en kvalitetskonversation slår allt med hästlängder.

I går kväll hade jag ett sådant kvalitetssamtal med min man. Kanske kan man tycka att en sådan konversation skulle kunna föras ofta med en äkta make. Men när man ska få ihop hämta- och lämnatider med barnen, sköta sina respektive arbeten på skilda orter, hålla rent hus, umgås med kära vänner, byta fasad på huset, betala advokaträkningar, lägga ut prylar på blocket osv, är dessa möten klart begränsade gällande både kvalitet och kvantitet.

Hursomhelst, mannen och jag satt och pratade i går om uppföljaren till Ingmar Bergman kände aldrig skuld. Boken kommer till våren 2013 och ska vara klar i yttre produktion dvs format, titel, sidantal, f-pris i oktober. Vilken bindningsform- kartonnage, förlagsband, normalpocket, storpocket. och vilken budget får den ha (som egenutgivare står man för alla kostnader själv), vilka intäkter den kan tänkas få, säljbolag och distributionskanaler?

Vi kom fram till exakt allt! Nu vet jag bla att uppföljaren kommer i normalpocket (precis som den förra), vara 200 sidor lång och att budgeten ligger på 20 tusen kronor. Framsidan kommer att påminna om den förra boken, ni vet sprickan i muren, för att betona att det handlar om en sammanghängande trilogi, dock inte förvirrande lika. Stevali säljbolag kommer att promota den, Stjärndistribution och BIMA-förlag (dvs jag) kommer att leverera den. Hur mycket intäkter boken kan tänkas få beror naturligtvis på hur många som köper den och hur många föredrag jag kommer att göra.

Inte nog med det... Alldeles nyss hade jag ett samtal med Hanna Olsson som kommer att göra bokomslaget. Och vips - kom vi tillsammans på bokens titel!!!! Ni som följt mig vet hur mycket huvudbry nya boktiteln på andra delen i trilogin har åsamkat mig. En sådan fantastiskt tung sten har lossnat från mitt hjärta.Titeln ska ni snart få veta efter bokmässan i helgen.

Alla goda ting är tre, för när jag i skrivande stund hörde hur det tjoade på andra sidan skrivarlyan förstod jag att paketbudet kommit med mina visitkort och andra PR-grejor jag ska ha till bokmässan. Många av er har även följt min visitkortsresa (se inlägget Hur svårt kan det vara att fixa visitkort?). Så därför förstår ni också hur glad jag blev att se att alla leverade produkter ser toppen ut.

Jag är så lycklig... Jag måste ut och fira....

6 kommentarer:

  1. Härligt att läsa, varje rad spritter av livsglädje och inspiration. Lycka till med din bok. Kanske vi ses på bokmässan? Du hittar mig i min monter B09:20. Kanske finns du i Egenutgivarnas monter med din bok?
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kim Kimselius. Ja, man får passa på att uttrycka sig när livsandarna inom en har medvind. Det är ju liksom inte alltid det ser ut på det sättet...
      Jag hoppas vi kan synas på bokmässan. Det stämmer att jag kommer att vara i Egenutgivarnas monter A02:52. Har definitivt som målsättning att besöka din monter. Vi syns i vimlet. mvh Maria

      Radera
  2. Svar
    1. Tack så mycket, det är roligt när det finns lite flyt i skrivprocessen.

      Radera
  3. Vad roligt att allt går så bra. Ser fram emot att träffa dig på mässan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma, det ska bli så kul att se dig IRL, mvh maria

      Radera