17 sep. 2013

Guldkorn på bokmässan

Karin Lundberg från Egenutgivarna gör denna presentationen om mig och mitt deltagande i bokmässan i Göteborg 26-29 september. Vi finns i monter 02:50 i A-hallen. Välkomna. Läs hela artikeln på länk:
http://egenutgivarna.se/guldkorn-pa-bokmassan-bielke/

Varför vill du vara med och ställa ut på Bokmässan?
Jag kom i kontakt med Kristina Svensson och Joanna Björkqvist när de intervjuade mig till sin bok ”Förverkliga din bokdröm” och fick då erbjudandet att få vara med i Egenutgivarnas monter som utställare. Och så blev det… Förra årets mässa var dock mycket hektisk, och jag hade nog bestämt mig att inte delta igen… jag var alldeles slut i benen och huvudet, alla intryck och samtal blev liksom fragmentariska och det var först efter att jag tittade på alla visitkort jag mottagit som jag mindes vem jag pratat med…
Men det finns naturligtvis även fantastiska minnen! Framförallt var det oerhört intressant och roligt att träffa de andra egenutgivarna som ställde ut. Så otroligt mycket kompetens finns hos oss. Och nu har jag släppt min andra roman och känner mig faktiskt mer säker och rutinerad och tror mig veta en aning bättre om vad jag ska lägga krutet på under de intensiva dagarna. Jag har också en känsla av att det som verkligen betyder något är de diskussionerna och de kontakterna man knyter på diverse mingel efter mässans stängningsdags.
I år har jag siktat in mig på Kulturrådets mingel där jag hoppas kunna få säga ett och annat bland annat om hur knasigt det är att vi som inte har ett stort etablerat förlag i ryggen aldrig får något litteraturstöd. Är helt övertygad om att flera av de produktionerna vi gör håller exakt samma standard om inte ännu högre än de som erhåller stödet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar