25 okt. 2013

Nytryck av Ingmar Bergman kände aldrig skuld

Ett sådant lyxproblem!
Tryckte upp ett par hundra extra ex av Ingmar Bergman kände aldrig skuld i våras när jag släppte LOREM IPSUM. Tänkte att det kan vara bra att ha den i samma format som LOREM IPSUM dvs mjukpärmad i stort format 134x210 mm. Trodde nytrycken skulle vara för alltid då pocketupplagan redan sålt bra, fick för mig att de flesta skulle vilja köpa LOREM IPSUM. Men så blev det inte riktigt. Försäljningen av LOREM IPSUM har inte gått lika bra som jag förväntat mig. Istället har det blivit en ny boom för Ingmar Bergman kände aldrig skuld. Vilket i sig är roligt.

Så nu när jag är inbjuden till att signera och läsa på MAXI ICAs tjugoårsjubileum i Vetlanda 9 november ser jag att jag tagit de sista exemplaren. Trodde faktiskt jag hade en hel låda till, kanske har den försvunnit i flytten från Malmö till Vetlanda eller så har jag sålt bättre än vad jag kan minnas :-)

Hur som helst har jag kontaktat Bozenna Stålhnacke på www.booksfactory.se och bett henne snabbt som bara den beställa tre hundra nya exemplar hos tryckeriet i Stettin, Polen. Hela hösten är ju inbokad med uppläsningar, mässor, och julmarknader. Skulle just se snyggt ut om jag kommer dit utan böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar