23 feb. 2014

Ljudboksinspelning av Ingmar Bergman kände aldrig skuld

så här ser min röstkurva ut!
Har i helgen varit i Skärblacka och spelat in ljudbok på min debutroman Ingmar Bergman kände aldrig skuld. Min gode vän Peter Gerdin har ansvarat för teknikbestyren. I lördags var jag (med mindre uppehåll för mat) i studion från klockan 13.00 till 21.00. Jag var oerhört trött i rösten efter det och även trött i öronen efter att ha hört min röst lika länge. På söndagen orkade jag läsa en timme till, sedan fick det vara stopp. Inspelningen var mer krävande och tog mer tid i anspråk än vad jag hade tänkt mig men "learning by doing" är ju ett av mina motton så...
Den färdiga filen ska vara cirka 6 timmars speltid och vi har hittills fått ihop cirka 4 timmars effektiv lyssnartid så det blir till att åka en vända till för att spela in resten.
Tekniken är så fantastisk, Peter kommer att trixa med eventuella stakningar och felsägningar så det färdiga resultatet kommer att hålla mycket bra kvalitet.
Ljudboksinspelning av Ingmar Bergman kände aldrig skuld
i Skärblacka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar