19 mars 2014

Respons på bokomslag sökes

utkast till bokomslag "Sista boken"
Responsbokomslag sökes!
Idag var det lite trögt. Har fått tillbaka manuset från testläsarna som gjort ett riktigt bra arbete med att kommentera. Men när jag satte mig ner och skulle göra ändringarna tog det stopp. Ingen lust, inga bra idéer, motstånd och mindervärdeskomplex kom över mig. Kanske har det att göra med att jag åkt på en halsinfektion som gör mig trött och less. Men på det stora hela har arbetet med det här manuset "Sista boken" varit alltigenom mer slitigt än med de andra manusen.
Klok som jag är (?), tänkte jag göra något annat som för processen vidare och som känns mer lustfyllt. Plirade och pulade med baksidestexter och omslag. Det kändes helt okej, riktigt roligt faktiskt. Här är mitt första utkast. Naturligtvis blir det färdiga omslaget av en mycket bättre kvalitet och med bättre grafisk formgivning. Detta utkast är enbart gjort i all enkelhet i mitt power-pointprogram. Bland annat kommer baksidestexten att följa konturererna på min kropp, typsnittet bli det som jag använder i de andra omslagen, men själva grundidéen ser ut så här.

Vad tycks? Tar gärna emot feedback från er om text, disposition med mera. Känn er fria att associcera fritt och tyck till.
Tack på för hand, Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar