5 aug. 2014

SISTA BOKEN i min hand!!!

"Sista boken" anländer 5 aug till Vetlanda
"by end of day", stod det på mailet jag fick från fraktfirman. Alltså i slutet av dagen skulle min leverans komma. Leveransen med lådorna som innehåller "Sista boken". Tjugo i tolv ringde budet upp och sa att han var i närheten av min bostad i Vetlanda. Okej, tänker jag, i slutet av dagen kanske beror på när ens dag börjar. Börjar den vid fyra på morgonen är det kanske "by end of day" klockan tolv.
Så finns den här hos mig nu, "Sista boken" den kom i tryck tidigare än beräknat, den kom till min bostad tidigare än beräknat men releasedatumet är bestämt till 11 september i Vetlanda och 13 september i Malmö så det går inte att ändra på. Så nu blir det en omvänd väntan, att få längta mer än en hel månad till att släppa den till omvärlden :-)


Jo den har alla tår och fingrar :-)
Men det är inte odelad glädje som kommer till mig, precis som när man föder sina barn som man så länge väntat på kan man inte fullt glädjas innan man har "inspekterat" dem. Har de alla fingrar och tår, ser de ut som sig bör, har de rätt färg, andas de ordentligt? Och så har de det, allt är som sig bör. Och så börjar de titta på mig, betrakta mig med sina nyfunna ögon. Och då, först då, kan jag släppa ut den glädje som lagrats inom mig.
Så "Sista boken" ser ut som sig bör, färgtonen på omslaget är perfekt, min retuscherade tröjfärg på baksidan som denna gången är metallicrosa matchar precis framsidan. Inlagan är rätt (har förstås in vågat läsa boken, det vågar jag aldrig), ryggen är exakt avmätt. Och så börjar "Sista boken" titta på mig, betrakta mig i all sin prakt och jag släpper ut min glädje.
När jag lägger "Sista boken" bredvid sina syskon "Ingmar Bergman kände aldrig skuld" och "LOREM IPSUM" ser jag att de är syskon, olika men lika ändå. Så vackra, så slitsamt det varit att producera denna trilogi, men jag vet att jag har gjort vad jag har kunnat och nu får jag förlita mig på att de kommer att klara sig själva i livet.
Jag är verkligen lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar