28 okt. 2014

The arrival of the triology

 Jo men visst, idag kom den. den underbara samlingsvolymenTrilogin om Pär, Sylvia och Helena. Lite nervöst har det allt varit eftersom jag fram till lunchdags idag inte haft någon bok att släppa på mitt releasepartyt på lördag kl 14 under Smålands Kulturfestival på Cocolat & Antikt i Lammhult... Men så kom den, med samma trevliga UPS-bud som tidigare. Och den är så fin, så otroligt fin. Första gången jag gör en påkostad, inbunden bok med märk- och kapitälband. Med helt nytt omslag, ny rygg, nya bilder (borta är sprickan och den i olika färger retuscherad baksidesfotot), ny baksidestext och ny sättning. Nanna Salemark, Eltrutaes, som formgivit och satt har gjort ett kanonjobb. Allt funkar, den 576 sidor tjocka boken går alldeles utmärkt att bläddra i, sidorna lossnar inte, marginalen är varken för tätt eller för brett satt. Och omslagsbilden är perfekt, galant dimmad i en mjuk färgton. Ryggen blev till och med över förväntan med de tre evighetssymbolerna, orkideerna och den flerfärgade ryggrutan.
Jag är verkligen, verkligen glad. Tror nog att jag hädanefter alltid kommer att trycka inbunden i detta format. Och tack igen till Bozenna Stålnacke från Booksfactory.
Nej, alla exemplar kom inte, några kommer senare, men jag har tillräckligt för att leverera till de företag och organisationer som förbeställt och till MAXI i Vetlanda som kommer att saluföra samlingsvolymen from nästa vecka. Adlibris http://www.adlibris.com/se/bok/trilogin-om-par-sylvia-och-helena-9789197971942 och Bokus http://www.bokus.com/bok/9789197971942/trilogin-om-par-sylvia-och-helena/
Jag är verkligen LYCKLIG.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar