11 feb. 2015

Poetry Slam Jönköping 2015

Såhär ser det ut när jag tar mig till final och läser min andra text "Min lyckolista" på Kulturhuset i Jönköping 6 februari på uttagningarna till SM i poetry slam. Amanuel Mehari har filmat med ypperlig kvalitet, bra jobbat. Jag blev glädjande nog en av de finalister som går vidare till nästa omgång, då med nio finalister från tre tidigare omgångar. De fyra som gör bäst ifrån sig där går vidare till STORA finalen i Stockholm där segraren i SM poetry slam koras. Men det är en lång väg till dess och först ska här skrivas 3 nya texter som jag måste genomföra på max 3 minuter. Klippet visar faktiskt den text som fick högst poäng av den fem-gruppers starka juryn Men eftersom jag orerar i nästan 4 och halv minut fick jag kraftiga poängavdrag. Bara fram med gamla hederliga armbandsuret och öva. Dock räckte juryns röster för den tidigare texten "HUDFÄRG" för att jag skulle ta mig vidare till final.
De övriga finalisterna i kvällens uttagning är Malin K Eriksson (som fick mig att anmäla mig till det här från början) och Niclas Peterson.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar