23 aug. 2015

Skrivande röster- redan här!

 Inte utan lite dramatik först.
Skrivande röster-inspirationshandbok för skrivsugna
har anlänt

Via trackingdevicen kunde jag se att mina böcker skulle komma oväntat tidigt. Uppspelt som ett barn på julafton blev jag, kunde knappt arbeta dagen innan de skulle anlända. Jag kunde se att de lämnat Polen, åkt till Tyskland och Danmark och nu var redo för utkörning  till mig från Jönköping. Jag får alltid ett sms eller telesamtal när chauffören närmar sig min adress, så när jag satt på på möte med Vetlanda marknadsföringsgrupp var jag redo med telefonen påslagen. Inget samtal under mötet. Skyndar mig hem och passar på att kolla dagens post i brevlådan. Där ligger lappen från UPS: vi har söökt dig för överlämnande av paket men du var oanträffbar. Vi gör ett nytt försök att nå dig på måndag. Jag har precis missat ankomsten av mina böcker, nu måste jag vänta hela helgen. Det bara går inte!
Ringde snabbt till UPS, chauffören måste vara precis i närheten, inte kan han ha åkt långt på tjugo minuter. Men se, inte var det så enkelt att få tag i honom. Ett kundcenter svarade och var vid första försöket måttligt intresserad av att hjälpa mig. Men skam den som ger sig.
Jag ringde ett nytt nummer och fick tag på en mycket mer tillmötesgående person som fick till slut fick tag i chauffören. Jag och min gode granne Per Karlsson åkte i ilfart till stället böckerna och chauffören befann sig och så fanns de där. På min fråga om varför han inte ringt och föraviserat sin ankomst svarande han: vi får inte lov att ringa till våra kunder. Helsnurrigt tycker jag, det måste ju vara enklare för alla inblandade om man hör av sig ett par minuter innan man kommer. Men, men...

Nu finns böckerna hos mig och de är så vackra. Ett perfekt omslag i stark rödorange ton. Inlagan perfekt i storlek och porträttbilderna som jag varit orolig för skulle bli för mörka, blev helt godkända i kvalitet. Formatet är litet och nätt, passar perefekt i handväskan så att man utan problem kan ta med sig boken på resa eller när man sitter på ett fik. eller Jag är så glad, överlycklig faktiskt. Allt slit som varit i sommar med urval av texter, övningar, presentationer, intervjuer med mera gav full pott. Boken är precis som jag vill ha den. Smäcker, enkel att ta till sig, rakt på sak och de Skrivande rösterna texter gör sig ypperligt i tryck.
Stort tack till grafisk formgivare Tina Back som satt och korrat inlagan och designat det fantastiska omslaget, redaktör Kristina Hård som alltid med precision och finkänslighet förbättrar allt det där jag missat, samtliga testläsare som givit så tänkvärda reflektioner och smarta förbättringstips: Malin K Eriksson, Helene Manger, Kristina Svensson, Åsa Dotzek, Mikael Johansson, Hanna Wandall, Inger Hansson, Lotten Säfström och Stefan Nicolaisen, Bozenna Stålnacke och booksfactory i Stettin Polen.
Jag hoppas att inspirationshandboken under en lång tid just kommer att inspirera många skrivsugna att börja skriva och aldrig sluta med det.

Som jag skriver i Skrivande röster- inspirationshandbok för skrivsugna, oavsett om du känner dig som en strålande stjärna på skrivhimlen eller en reflekterande måne. Bara skriv, och gör det ofta!

Boksläppet sker lördag 12 september på Vetlanda bokmässa Njudungs gymnasieskola klockan 10. Varm välkomna
Boksläpp lör 12 sept på Vetlanda bokmässa
Skrivande röster- inspirationshandbok för skrivsugna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar