29 feb. 2016

Jag är invald i styrelsen för Författarcentrum syd



Vid årsmötet för Författarcentrum Syd i söndags i Helsingborg blev jag invald i styrelsen för föreningen. 

Jag tackar för nomineringen från valberedningen och förtroendet från föreningens medlemmar som röstat in mig i styrelsen. 


Vad jag tror jag kan berika styrelsearbetet med primärt är att jag som boende i Småland kan agera som ett fönster för den litterära scenen i Smålandstrakterna. Författarcentrum syd har upptagningsområde Skåne, Blekinge och Småland och jag är för tillfället den enda styrelsemedlemmen som bor i Småland. Jag tror också att jag som heltidsförfattande egenutgivare kan hjälpa att styrelsen och föreningen med aktuella indie-author-frågor. En kompetens som blir alltmer angelägen då fler och fler författare blir egenutgivare, startar egna förlag och/eller kombinerar sitt författarskap mellan etablerade förlag och egenutgivning.

Jag ser fram emot att få representera Författarcentrum Syds medlemmar och samarbeta med resten av styrelsen som bland annat består av: Lars Magnar Enoksen, Talliah Pollack, Greger Morin, Göran Bluhm, Barbara Fellgiebel och Angela Garcia. Läs mer om hela styrelsen och Författarcentrums verksamhet på http://www.forfattarcentrum.se/syd-om-oss/styrelse/

4 kommentarer:

  1. Du går från klarhet till klarhet! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack bästa ethel, hoppas jag kan bidra med något till Författarentrum. det ska bli mkt intressant att få delta i deras arbete och från insidan se hur allt går till. det är ju en stor förening med många arr och verksamheter. för mig har fc haft stor betydelse, strax efter jag släppte min debutroman gick jag med i föreningen och har haft stor glädje av den plattform som de gav mig.

      Radera
  2. Grattis! :-) Kul med en smålänning i styrelsen. Hoppas på fler aktiviteter i Småland. Har lite svårt att hinna med att delta i det som händer i Skåne...
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för gratulationen eva, jo att hela upptagningsområdet finns representerat tror jag är mkt viktigt. ska stolt representera småland :-) första tiden kommer nog primärt bli att sätta sig in i allt fc gör, förstå organisationen och arbetssättet, och samtidigt bidra med egen kompetens. jag ser och lär :-)

      Radera