8 nov. 2017

Skrivtips i radioprogram. Maria Bielke von Sydow intervjuas. Lyssna till intervjuerna om livs- och skrivglädje i Life is Good - Radio Nybro

Barometerns artikel av Jan Stenqvist om Life is Good,
med Maria Bielke von Sydow och Pernilla Keyser

I detta program gästas Pernilla av författaren och förläggaren Maria Bielke von Sydow. Maria är en av de människor som jag har träffat som har en riktig karisma, utstrålar värme och glädje. Hon är en riktig färgklick i tillvaron. Hur kommer det sig? Vem är hon? Vad är viktigt för henne? Vad är livsglädje för henne? ...

-Man behöver inte alltid vara så himla glad för att känna livsglädje, säger Maria Bielke von Sydow.

Nu kan du lyssna till båda intervjuerna som Pernilla Keyser på Nybro Radio och radiopodden Life is Good gjorde med mig i oktober/ november 2017. Programmen handlar om hur jag ser på livsglädje och hur man hittar skrivglädjen. Barometern var där och intervjuade oss båda inför programmen som spelades in i förväg. 

https://www.spreaker.com/user/amazingmusic/life-is-good-171102-glaedje-i-att-skriva

https://www.spreaker.com/user/amazingmusic/life-is-good-171026-livsglaedje

här ser du mina sex bästa författartips (från Skrivande röster, 2015, BIMA-förlag), och musiken som jag valde till de båda programmen. Musik som spelar stor roll för mig just gällande livsglädje och skrivglädje.

program Skrivglädje
1. livet på landet, peps persson
2. september, earth wind and fire
3. relax, frankie goes to hollywood
4. back to black, amy winehouse
5. electric, leila k
6. genesarets sjö, kjell höglund

program Livsglädje
1. give me a call, pauline
2. you can call me al, paul simon
3. sweet dreams, eurytmics
4. pull up to the bumper, grace jones
5. ride on time, black box
6. helt seriöst, kalifa
oc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar