17 nov. 2020

KÅSERIER I CORONATID- BOKSLÄPP DECEMBER 2020

 


Länge sedan jag skrev här på bloggen. Jag tror att coronatiderna tar ut sin rätt. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan, mellan insikt och brist på tillförsikt, inställda evenemang och utställda byxben. Och så har jag dessutom börjat på ett nytt jobb på en skola som ligger nästan en timme från min bostad. Det tar också en stor del av min energi i anspråk.

Hur som skriver jag ändå varje vecka nutidskåserier i Sydöstran och de har helt oplanlagt till stor del kommit att handla om den svajiga tid vi befinner oss i. Det har handlat om upplyftande idéer, småroliga minnen från det förflutna, en och annan politisk ledare och filosofisk tänkare har också beretts plats bland texterna.

Därför blir det nu en ny bok med ungefär 40 stycken kåserier i kronologisk ordning från februari i år, 2020 till slutet av november i år.

Texterna är skickade till min Art Director-guru Tina Back i San Francisco som gör sättning och grafisk design, omslag och baksidestext. Boksläpp blir i december och har jag tur hinner jag skicka dem som en juklapp, eller kanske mer realistiskt en nyårspresent.


Boktiteln blir: Kåserier i coronatid



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar