21 nov. 2013

Soligt besök i regnigt Växjö

Mia Ekman stjärnfrisör i Växjö skapar frisyr på Bielke von Sydow

Vad kan gå fel på Kronobergs bokmässa lör 23 november
med en sådan frisyr?
På väg till Växjö kommer den första snön, när jag kommer fram regnar det men vad gör det i denna härliga stad med dess kreativa invånare? Ett rekogniseringsbesök på Växjö Stadsbibliotek inför Kronobergs bokmässa på lördag 23 nov, kl 10.00-16.00 . Träffar en av arrangörerena Karin Tunerstedt, lika trevlig och informativ som alltid. Jag har utställningsplats strax innanför entrén och föredrag i Galaxen, en trappa ner kl 12.35 på lördag.. Mitt föredrag har jag namngivit "Att våga satsa på det fria ordet" där jag berättar om hur jag tog det stora steget att utan erfarenhet och kontakter satsa fullt ut på förlags- och författarskapet.
Därefter ett besök på Quidings bokhandel på gågatan i Växjö som saluför mina böcker för lite extra exponering inför bokmässan.
På Sveriges Radio Kronoberg fanns det inte så stort intresse för att bevaka bokmässan men desto större intresse att göra ett timslångt direktsänt program om mitt författarskap. Onsdag 18 dec kl 12.00-13.00 porträtt av Bielke von Sydows författarskap radio Kronoberg 
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=2160
Och nu är det dags för mig att träffa Mia Ekman som finns på Carpe Diem på gågatan i Växjö, denna stjärnfrisör som tagit sig an mitt hårsvall sedan många år tillbaka. Hon klipper och färgar en framgångsfrisyr till mig. Vad kan gå fel på lördag med denna gedigna och häftiga klippning? Jag är som alltid lika nöjd som min plånbok blivit tunnare ;-) !
På Cafe Coretto på Tegnergallerian träffar jag härliga inspiratören Maria Estling Vannestål som också ställer ut och håller föredrag på Kronobergs bokmässa ( Från drömmar till böcker - och nya drömmar. kl 13.35).

Missa inte att komma till Kronobergs bokmässa på lördag och ta del av författarmöten, förlag och naturligtvis massor av böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar