25 nov. 2013

Ett välkomande kulturliv i Småland

Bielke von Sydow, Kronobergs bokmässa
Växjö Stadsbibliotek 23 nov 2013
Som ni vet flyttade jag tillbaka till Småland, Vetlanda i höstas. Under dessa månader har jag hunnit bli inbjuden till flera givande nätverk, nya facebook-grupper, signeringar, uppläsningar, julmarknader mm. Min farhåga att bli isolerad i mitt författarskap när jag lämnade fantastiska Malmö har verkligen inte besannats! Jag upplever att Småland har otroligt härligt kulturliv, att det finns en öppenhet och glädje i samvaron med varandra. Denna helg deltog jag som utställare och föredragshållare på Kronobergs bokmässa, Växjö Stadsbibliotek. Här kommer lite bilder från den. Tack ni alla trevliga arrangörer, medutställare och besökare för en intensivt berikande dag!
Anna och Astrd Wiking, skrivande syskon från Lammhult/Växjö

Elisabeth Jönsson, Punctum Saliens

besökarbild

Maria Estling Vannestål, Gunilla Danielsson

Amanda Ekberg

Eva Ström årets Per Lagerqvistpris-mottagare

Ser ni föresten att jag fått ny "header" på min blogg, det har författarkollegan Helena Lind Trotzenfeldt ordnat med idag. Helena har precis släppt en utomordentligt intressant bok om franska vingårdar, check it out http://www.lindia.net/?page_id=1200

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar