14 okt. 2014

direktkontakt med Jesus

högst upp i Vetlanda kyrka fick vi direktkontakt
med the man himself
Längst ut, högst upp befann vi oss idag. Vetlanda kyrka renoveras och väggmålningarna restaureras. Ett otroligt arbete av otroligt skickliga hantverkare som inte har någon tillstymmelse till höjdskräck. Lite vingligare var det allt när jag och mina tjejer, Peter Åström och fotograf Daniel tog oss allra högst upp på byggnadsställningar och ställde oss på det provisoriska och svajiga plåttaket för att få några unika bilder, där vi direktsamtalar med Jesus.
När vi väl kommit upp tog Daniel ett foto och sedan var batteriet i blixten slut. Bara att vänta på att han hämtade nya. Under tiden stod Peter och jag och höll oss krampaktigt fast i kyrktaket, 20-30 meter ovan jord och jag ansträngde mig så pass för att stå stadigt att jag fick krampkänningar i fötterna. Inte var jag särskilt kaxig och nog ser jag en aning spänd ut på fotografierna. Bilderna kommer att användas i julnumret av Svenska kyrkans tidning Vetekornet.
Vetlanda kyrka renoveras, Jesusmålningen finns
ovanför högsta avsatsen,
 ovanför det som ser ut som taket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar