7 dec. 2014

Bokrespons på ICA MAXI i Vetlanda

 Det var inte överdrivet mycket folk som kom och köpte min samlingsvolym: Trilogin om Pär, Sylvia och Helena på min boksigneringICA MAXI i Vetlanda lör 6 december. Det behövdes inga kravallstaket för att hindra den påtryckande massan sas :-) Ibland var faktiskt den så annars välfyllda stormarknaden sånär på folktom där jag stod i Smakprovsköket.
Om nu få människor köpte min samlingsvolym denna lördag var det desto fler som kom fram och gav läsarrespons på mina böcker. Det är bland det häftigaste som finns att de som läst mina böcker kommer fram och berättar vilka intryck de fått. Och flera av dem som berättade minns detaljer ur framförallt de två första romanerna som jag själv nästan glömt att jag skrivit. En besökare berättade att hon reagerat så kraftigt över att Helena inte hade reagerat starkare på Niklas otrohet. Hade det varit jag själv hade jag slängt ut honom, sa hon. Jag frågade då om hon hade personlig erfarenhet av att bli bedragen och då svarade hon att hon hade det. Och att hon reagerat lika "lamt" som Helena i Sista boken, men att hon ångrade sin tafatthet och om det skulle hända igen skulle hon agera annorlunda. Det är verkligen otroligt hur levande mina karaktärer är hos vissa läsare, de lider med dem, skrattar med dem och älskar dem. Precis som jag gjort under många år medan jag skrivit trilogin.
Tack för att ni delar med er av era läserfarenheter jag blir verkligen glad och rörd över att de berör era liv. Det bästa som finns för mig som författare är att mina romaner blir lästa, och att människor blir berörda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar