14 juni 2020

Billesholms Digital bokmässa


lördag 27 juni är det Billesholms digitala bokmässa som är startskottet på en ny litterär satsning. Kvinnohistorier.se är en samlingssida för tips, pepp, skrivkurser, fortbildningsföredrag, författarcoachingar med mera.

Bakom detta stora projekt står Annika Andebark från Bjuv. Hon har samlat omkring sig ett stort antal tunga namn inom skrivande och litteratur och fokuserar på kvinnor historia och kvinnliga författarskap.

Jag är hedrad över att få vara med på ett hörn i denna satsning. Jag kommer att hålla skrivkurser under detta paraply och på bokmässa hålla ett föredrag om att komma igång att skriva och att skriva självbiografiskt.

Kontakta mig på bielkevonsydow@gmail.com så ska jag se efter om jag kan ordna entrébiljett till dig.

Annika Andebark kommer även att saluföra och sälja BIMA förlags böcker i det underbara hus hon förfogar över i Billesholm, där hon anlagt en hel trädgård för att hylla kvinnors kraft och uppmärksammar därmed också alla kvinnor som i dåtid och nutid har fått häxstämpel. Andebark skriver romaner om just det ämnet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar