26 nov. 2015

jag är nominerad till årets smålänning

Jag är nominerad till årets smålänning
I förmiddags när jag körde bil och var på väg till Växjö för att träffa min stjärnfrisör Mia Ekman som skulle ge liv åt mitt hår hörde jag på radio Jönköping P4. Prat blandat med musik och så hör jag...
Nominerad till årets Smålänning är bland andra Maria Bielke von Sydow.
Trodde jag skulle tappa ratten. Jag befann mig utanför Nottebäck och där brukar gränsen gå för att radio Jönköping byts till radio Kronoberg och då hade jag missat inslaget.
Motiveringen till nomineringen lyder
"Jag nominerar Maria Bielke von Sydow för att hon gör underverk med människor som vill skriva och utveckla sitt kreativa skrivande i grupp. Maria entusiasmerar och lockar sina kursmedlemmar till stordåd både enskilt och tillsammans. Årets smålänning Maria Bielke von Sydow det skulle sitta som en smäck!"
Vilken ynnest, jag känner mig superhedrad! Det är många som är nominerade, vem som önskar kan skriva ett mail till hasse.pettersson@sverigesradio.se senast 5 feb 2016 och nominera någon som gör något bra för Småland, bygden, andra människor, sporten, kulturen och livet i allmänhet.  Mer info finns på länken http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6078342
Utmärkelsen delas ut av SR P4 Jönköping sedan 1988. Personer som tidigare fått utmärkelsen är: Lena Philipsson, Astrid Lindgren, Alice Bah, Anders Björck, Alf Svensson mfl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar