23 nov. 2015

Julkalendern färdigskriven!

Vetlanda Julklappskalender med underhållning, fina priser och julsaga
varje dag 1-24 december 2015
Tjolahopp tjola hej! Snipp snapp snut så var sagan slut. Julkalendern färdigskriven!
Ett avsnitt om dagen har jag skrivit i november för Vetlanda Julklappskalender. Där följer vi morfar Erik och hans barnbarn Linnea på deras juläventyr i Vetlanda-bydgden.
Jag har på så sätt befunnit mig en månad i förväg under hela november. Jag har med andra ord redan varit på julbord och julmarknad, firat Lucia och varit på julskyltning. I min värld är det julafton i morgon :-)
I och med att julsagan är färdigskriven (ska dock redigeras, inövas muntligen, tidtagas per avsnitt mm) känns det faktiskt som det är julafton för mig redan idag!

Varmt välkommen att lyssna IRL på Bibliotekstorget i Vetlanda vardagar kl 17 och helger kl 14 (julafton kl 10) med underhållning från Scenkanten med start en halvtimme i förväg. Där delas också ut gratislotter varje dag med möjlighet att vinna något värt ca 1000 kr från dagens luckägare som kommer från handeln och näringslivet i Vetlanda. Har du inte vägarna förbi Vetlanda kan du i efterhand läsa samtliga avsnitt på min blogg under fliken Vetlanda julklappskalender och även läsa den fysiska boken Vetlanda Julsaga som släpps efter julafton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar