25 nov. 2018

Kronobergs bokmässa i Växjö är värme och kärlek


Jag har sagt det förut och säger det igen. Av alla bokmässor jag besöker som utställare, och det är en hel del, finns det ingen som är så vänlig, nätverkande och inbjudande som Kronobergs bokmässa i Växjö. Allting är så omtänksamt, litterär högkvalitativt och välordnat att man knappt vill gå därifrån när dagen är slut.
Mitt föredrag "Alla författare vill inte bo i Stockholm " där jag gav mina bästa tips om hur man överlever som småstadförfattare.

Bra läsarmöten, intressanta föredrag och irl-träffar med kollegor man annars mest ser i thumbnail-format på sociala medier.

Växjö Stadsbibliotek personal som arrangerar detta årliga arrangemang ska ha all stor eloge.
Doris Fransson med syster

Sofi Poulsen

Camilla Carnmo

Kristine Lorentzson 

Charlotta Lagerberg-Thunes

Xandra & Malin Matson

Taliah Pollack
I år arrangerade vi i Författarcentrum Syd dessutom en uppskattad eftersits på Fria Ordets hus. Det är verkligen välbehövligt att få eftersnack om hållna fördrag, försäljningssiffror, skrivprocess och allt annat vi författare tampas med dagligen. Och så många nya härliga författare det danas! Träffade tre nya vänner igår vars framgångar det ska bli härligt att följa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar